Silniki Deutz produkowane są nieprzerwanie od 1864 roku, DEUTZ to dziś najstarsza fabryka silników na świecie i jeden z wiodących, niezależnych producentów systemów napędowych do zastosowań profesjonalnych.
Przez te wszystkie lata wiodący producent silników na świecie skupiał się nad rozwojem jednostek napędowych chłodzonych powietrzem, które u nas są znane przez takie silniki jak: F4L912, BF4L913, BF6L913 czy też serie silnik 413, 413F, 513. W międzyczasie były rozwijane konstrukcje silników chłodzonych olejem i powietrzem z serii: F3L1011, F3L1011F, F4L1011F, BF4L1011F, BF4L1011T, F4M1011F.
W erze wciąż większych oczekiwań producentów maszyn wprowadzono do produkcji niezwykle cenione przez użytkowników silniki Deutz chłodzone cieczą: BF4M1012, BF6M1012, BF4M1013, BF6M1013, BF6M1015, BF8M1015 w różnych wariantach osiąganej mocy, momentu obrotowego czy prędkości obrotowej pracy silnika. W międzyczasie po wprowadzonych modyfikacjach pojawiły się silnik BF4M2012, BF6M2012, BF4M2013, BF6M2013, BF6M2015, BF8M2015 po czym nastała era silników z układem paliwowym najwyższej wydajności jakim jest Common Rail.
Wszystkie silnik Deutz zyskały nowe oznaczenia zaczynające się od liter TCD, powstały niezwykle wydajne i bezawaryjne silniki TCD2013L064V, TCD2013L062V, TCD2013L042V, TCD2015V06, TCD2015V08. Teraz najnowsze jednostki napędowe z układami DPF dominują w maszynach oferowanych na rynku.
Wszystkie te jednostki napędowe miały zastosowanie między innymi w:
- agregatach prądotwórczych,
- ładowarkach,
- koparkach,
- wiertnicach.
Silnikom DEUTZ zaufali producenci maszyn z całego świata, marka w swoim portfolio może pochwalić się takimi odbiorcami jak: Atlas, Atlas-Copco, Fuchs, Sennebogen, Amman, Hamm, Bobcat, Bomag, Case, Fadroma, O&K, Zeppelin, Wacker Neuson, Volvo, Terex, Liebherr czy Wirtgen.