age power
Sprzedaż części Deutz & Perkins SERWIS SILNIKÓW
Aktualności

Montaż pierścieni tłokowych podczas remontu silnika Deutz

26.11.2020 11:00
Montaż pierścieni tłokowych podczas remontu silnika Deutz

Zapraszamy do kolejnej części poradnika, czyli jak nie popsuć silnika przy jego naprawie. Częśto spotykanym błędem montażowym jest niepoprawny montaż pierścieni tłokowych na tłok. Przedstawiony film przedstawia jak należy się obchodzić z pierścieniami podczas montażu oraz jak poprawnie ustawić zamki pierścieni tłokowych. Poprawnie wykonanie tych czynności zapewnia właściwe uszczelnienie komory spalania, brak probelmów z kompresją w cylindrze i poprawną pracę silnika. Spotykamy się z tym problemem przy silnikach naprawianych własnymi siłami przez użytkowników maszyn lub osoby bez doświadczenia i wiedzy, chociaż takie błędy również się czasami zdarzają tym bardziej doświadczonym mechanikom. Najczęstszym problemem jest brak specjalstycznych szczypiec montażowych pierścieni na tłok, przez co ulegają pęknięciu same pierścienie. Jest o tyle "dobry" moment, że takie uszkodzenie wychwycimy przed zainstalowaniem tłoka z pierścieniami w cylindrze. Zdecydowaniej poważniejszy problem może spotkać użytkownika, jeśli nie posiada specjalistycznej opaski montażowej do wsadzania tłoków z pierścieniami do cylindra. Tutaj zdecydowanie częściej zdarzają się pięknięcia pierścieni tłokowych tuż po próbie montażu w cylindrze, czego już nie widać gdy tłok znajdzie się w silniku. Dodatkowo dochodzi do porysowania powierzchni tłoka, cylindra i zdecydowanie poważniejszego uszkodzenia silnika, uzyskując efekt zupełnie odmienny od zamierzonego, przy tak nieprofesjonalnie przeprowadzonej naprawie. Zawsze warto się wyposażyć we wszelkie dostępne szczypce montażowe pierścieni tłokowych oraz opaski do montażu tłoka z pierścieniami w cylindrze, uwzględniają średnicę tłoka przy doborze opaski.

OBEJRZYJ FILM

Bądź na bieżąco

Zapraszamy do śledzenia naszych profili w social mediach.