age power
Sprzedaż części Deutz & Perkins SERWIS SILNIKÓW

Aktualności

Jak poprawienie ustawić komorę spalania w silniku Deutz modele 912 i 913

14.10.2020 18:55
Jak ustawić komorę spalania w silniku Deutz  912, 913

Bardzo ważną czynnością podczas składania silników model 912, 913 jest poprawne ustawienie komory spalania. Prościej jest odległość między denkiem tłoka a powierzchnią głowicy w momencie gdy tłok znajduję się w górnym martwym punkcie. Niewłaściwa komora sprawia że silnika pracuje nieprawidłowo, kopci, a w ekstremalnym przypadku gdy komora jest za mała może dojść do kolizji zaworów z tłokiem.

Wyregulowanie poprawnej komory jest banalnie proste, nie mniej jednak pracochłonne i wymaga cierpliwości. Do dyspozycji mamy wachlarz grubości pierścieni regulacyjnych zarówno pod głowicą jak i pod cylindrem. W silnika wolnossący bez doładowania pierścienie występują w grubościach od 1,1mm do 2,0 mm, a silnika z turbodoładowaniem od 3,0mm do 3,9mm. Każdy kolejny pierścień jest grubszy o 0,1mm. Niekiedy w silnika z turbodoładowanie występują również „cienkie podkładki”. Wszystkie potrzebne grubości można znaleźć w naszym sklepie internetowym klikając tutaj

Żeby mieć pewność jaki rodzaj podkładki jest w danym silniku trzeba sprawdzić to podając numer silnika. Pod cylindrem podkładki występują w grubościach od 0,2mm do 1,0mm.

 

Powyższą operacją należy przeprowadzić osobno
dla każdego cylindra

1. Zaczynamy od zmontowania tłoka wraz z korbowodem

montaż tłoka wraz z korbowodem

 

2. Następnie zakładamy pierścień regulacyjny na cylinder.  W kompletach uszczelek zazwyczaj możemy spotkać grubości 0,3mm lub 0,5mm.

zakładanie pierścienia regulacyjnego na cylinder

 

3. Montujemy cylinder w bloku.

montaż cylindrów w bloku

 

4. Gdy cylinder wraz z tłokiem znajdują się na swoim miejscu na denku tłoku umieszczamy dwa kawałki cyny jak na ilustracji poniżej. Dla ułatwienia cynę można przykleić do denka tłoka przy pomocy smaru. Zapobiegnie to przemieszczaniu się cyny.

umieszczanie cyny na denku tłoka

 

5. Na powierzchni kołnierza cylindra kładziemy kolejny pierścień i przykrywamy głowicą.

kołnierz cylindra

 

6. Dokręcamy głowicę dość mocno. Tak żeby cały słupek był dobrze ściśnięty.

dokręcanie głowicy

 

7. Za pomocą łyżki obracamy wałem korbowy tak żeby mierzony tłok znalazł się w górnym martwym punkcie. W tym momencie cyna zostaje zmiażdżona.

obracamy wałem korbowym

 

8. Rozkręcamy śruby głowicy i zdejmujemy głowicę.

demontaż głowicy silnika

 

9. Mierzymy zgnieciony kawałk cyny. Grubość cyny określa wymiar komory. Z pomiaru dwóch kawałków wyciągamy średnią. Wynikiem jest aktualny wymiar komory. Prawidłowy wynik powinien mieścić się od 1,0mm do 1,2mm.

pomiar grubości cyny

 

10. Jeżeli wynik mieści się w prawidłowym przedziale zostawiamy zadane pierścienie, jeżeli nie należy skorygować grubość pierścienia pod głowicą. Zdarza się, że grubość pierścienia pod głowicą jest za mała. Należy wtedy zdemontować cylinder i wymienić pierścień regulacyjny po cylindrem na większy.

korekta grubości pierścienia pod głowicą

 

 

Powyższą operacją należy przeprowadzić osobno dla każdego cylindra

 

Bądź na bieżąco

Zapraszamy do śledzenia naszych profili w social mediach.

Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij